Vad e naturligt?


Så ser en MRT (magnetisk resonanstomografi) ut...
I exakt 30 minuter fick jag ligga blixt stilla. En nål i ena armen och en "larmboll" i den andra.
Jag fick nån grejj över huvuvdet med två speglar i så jag kunna se "ut"
Å va tankarna snurra - men inte på vanliga saker som man kanske ska fundera på i en sån maskin.
Utan jag tänkte på hur jag skulle se ut om min huvud börja brinna, hur jag skulle kunna svälja all saliv som PLÖTSLIGT kom i munnen (när man e tvungen att ligga HELT stilla) , hur min kropp såg ut och om mutterns syndes =) mm
Sånna tankar snurrade omkring tillsammans med kontrast vätskan dom sköt i mig...

Efter "operation ailien" var ja tvungen att fråga vart all kontrastvätska skulle ta vägen nu...
Men jag skulle inte vara orolig - den skulle komma ut den naturliga vägen...
(???)
Vilken väg är den naturliga för kontrastvätska??
Så man vet om man ska vänta sig en fontänspya eller nå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0