PANIK ~ Vilja Akut sjuk

Shit, vilken dag ....
1/11 är en dag som varit planerad in i det sista.
Redan för ca tre månader sen fick vi veta att Tiesto skulle spela. Vi bokade biljetter på direkten - direkt när dom släpptes.
Å vad vi har längtat!!
Tiesto i Sandviken....
meeen allt har bara Skiiiiitit sig...

Jobbade in bra idag.
Hade bestämt att vi skulle köpa nya kläder till kvällen... Vi gick runt hela stan och in till Valbo för att leta vita hängslen...
Dom finns på Dressman (om nån letar)
Vi hade varit hemma och släppt Vilja och Chicko på fotbolls planen och dom sprang och lekte...
Allt va såååå bra...
Tills vi kom hem från Valbo - ca1,30 senare..
Då vi möts i dörren av Vilja (Ahhhhh....mitt hjärta) Man ser på Vilja att hon var sjuk, riktigt sjuk.
Hela hennes nos var svälld, hennes ögon var blöta, det rann alltså ut ur hennes ögon och nästan helt igen svällda :(
Stora "bölder" på låret...
Alltså på 1,5 timme såg hunden mer död än levande ut...
PANIK!
Ringde veterinären och förklarade lite snabbt vad som hänt - Alltså Inget, egentligen då!
Vi kan ju fortfarande inte nu sätta fingret på vad som gjorde henne så sjuk :(
Veterinären beodrade in oss direkt - kl var 18:30
Det var insläpp på Tiesto 19:00, alla tjatade om att det skulle vara timlånga köer...
Inne hos veterinären så tog dom in oss på en gång...
En stor stjärna till min älskade som skötte sig galant.
Veterinären tryckte, klämde och kände överallt på den där stackars uppblåsta hunden...
Dom såg väldigt frågande ut och ställde milijoner frågor om allt....
Dom gav henne sprutor bla en kortison spruta.
Och vi fick order om att hålla henne under uppsikt ....
:s
Ah - Shit!

I tre månader har vi väntat på just denna dag ! Varför?
Som tur var så tog Michaela hand om Vilja - TUSEN TACK -
Så klyvna!
Lämna i väg en sjuk hund för att vi skulle vara borta en stund...Kändes inte helt rätt...

In till Sandviken - Hem till Helga....
Peppa upp oss som FAN för TIESTO!!!
Äntligen!
Han började Spela kl 23 . Vilken Entré - Vilket INTRO..... Vilket Tryck....!
Men sen då....
Hela stället döa.
Först skit glest och dåligt med folk...
Ingen stämning alls....
Dom hade små luckor där man kunna köpa korv och läsk i... Halllå Skoldisco
Folk stog alltså längs korridoren och käka Varmkorv
PÅ EN TIESTO SPELNING.... aHHHH!
Det var såååå dåligt att jag frös..
Jag frös så hemskt mycket att jag höll på att stryka med...
Vem fryser på ett trance...

Jag såg minen på alla och frågade om vi skulle åka hem
- kl va ett....
Jag fick inte en enda mot fråga - varför - eller kan vi inte vänta...
Utan vi satte oss i bilen och jag fick hämta min underbara hund - som nu ser mycket bra ut...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0