Tigerränder

Go´morron!
Fortsätter med boken Mera Självkänsla.


Tyvär är det mycket upprepning från förra boken. Men det är bra - för det är inte
enkelt att lyssna på henne... hon rabblar lite.
Allting handlar om att få en bättre självkänsla och att utvecklas som person.
Jag har en bra självkänsla, men att få en bättre självkänsla är aldrig fel.
Att acceptera och tycka om mina tigerränder och volanger
Mitt självförtroende är och har nästa alltid varit på topp.


En utan Mia Törnbloms övningar och sätt att förbättra självkänslan är
Jag är bra Boken
som man ska skriva i varje kväll..
Hade det varit 1999 hade jag haft en blommig bok med hänglås under madrassen
men min Jag är bra Bok idag
är ett Word dokument som är upppiffat med bakgrund, bilder och lösenordskyddat...
Härliga utveckling!

---

Om en vecka är det julafton!
Jag har inte den riktiga julkänslan - den nippriga och stojjiga känslan jag brukar ha vi denna tidpunkt.
Men så länge som Tösami är så liten så är det ingen idé att förstora upp det.. nästa år blire stort =)
En perfekt julafton för mig är -
att få vara hos farfar...
träffa farfar, pappa, fastrar å kusiner ären perfekta julen för mig.
Jag ska fösöka hitta några bra julklappar till Bine
(fantasin har tagit semester)
Tösa ska få ett nytt babygym, mobil till sin säng och en båge till bilstolen.

---



Kärleken till ett barn går inte att beskrivas med ord.
Det är en känsla som måste upplevas.
Sånna små  framsteg som att
Tösa greppar ett gosedjur eller är vaken lite längre än vanligt
är för mig stora, lyckliga och viktiga framsteg..
Det krävs så lite för att hon ska göra mig glad..
Ett leende, ett knorr eller ett sprattlande ...


---

Nu: Morgonkaffe  - Mera Självkänsla - Tösa Tid

---


Kommentarer
Postat av: HeleneHelga

Ska du verkligen skriva vad Mileja ska få? Tänk om hon läser bloggen?! :)

2008-12-17 @ 16:28:54
URL: http://helenehelga.blogg.se/
Postat av: 3s

tar den risken =)

2008-12-17 @ 20:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0