------> mot helgen

God morgon!

Hade ställt min klocka på halv sju, smög upp och gick ut me Vilja.
Det är så rått å trist ute... Ge mig snö och kyla!
Jag har kommit på vad älskling ska få i julklapp - jag har en bild i huvudet på en skylt som hänger i en affär där man gör reklam om denna...*suck*
Det är typ det jag har att gå på... Vilken affär va det!?
Hoppas dom finns kvar..
Det löser sig....

Ska strax till Apoteket och inhandla det viktigaste till Tösa för framtida förkylnings å feber tider.


---

Igår var jag med om en scen ur min egen mardröm..
Jag var ute och longerade min terrier i flexikopplet och hamnade hos grannen å åt godis!
Vilja hade terrier rus i sitt flexi och jag snurrade med för att hålla takten..När hon var färdig stannade jag upp med ansiktet mot en skogsdunge och husknuten - där i mörktet stog en GIGANTISK dobberman - okopplad naturligtvis.
Jag höll på att tappa kontrollen i fisringen...
Jag och Vilja backar mot Ciccic balkong, Vilja och jag var allt annat än kaxiga då..
Men hunden rörde sig inte bara stod och stirrade på oss...
Hörde Cicci mumla nått om "jag vågar inte öppna dörren heller" (!)
Otto var däremot lite kaxigare... Han var rabbiat...
Det kom en kille som talade svenska med brytning som kallade några ggr på hunden som fortfarande inte rört sig ur fläcken...
Cicci:  Shhaasss!! (innefrån sin skyddade glas alltan)
Jag: Tyst - jag står utanför!
Ägaren & hunden försvann senare tillbaka in i mörkret där dom kom ifrån...

---


Kommentarer
Postat av: Cicci

Ja usch..Läskigt ju..

2008-12-19 @ 15:17:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0