12

Hem ljuva hem.
Nu sitter jag upp krypen i soffan men datorn i knä (eller på magen faktiskt)
Det var länge sen jag längade så efter semestern.
Men eftersom det blev lite strul på jobbé igår då vi blev utan nät så har jag faktiskt gjort det sista nu.

Efter en snabb huvudräkning igår kom vi fram till att ca 12 veckor kvar innan vårat barn kommer..
Shit!
Jag kommer aldrig glömma dom 12 första veckorna jag var gravid.. Den ständiga oron för missfall och allt annat.
Jag satt konstant vid datorn och läste om symtom, om andras missfall osv.
Och eftersom jag låg inne första tiden, med dropp och smärtlindring, gjorde ultraljud varje vecka, blödde konstant, och mådde rent utan vidrigt.
Så vi trodde inte det skulle gå vägen, helt enkelt!
Smärtan var obeskrivlig..
Sköterskerna som tog emot mig på akuten då har berättat efteråt hur jag var... och alla ler när dom berättar...
(tur för jag minns ingenting)

Nu är vi här... bara 12 veckor kvar!
Och 12 veckor är bara en liten, liten stund...
Å vad jag längtar!
Otroligt!

♥ älskar den vilde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0