Svensk midsommar

Midsommar afton kom i år igen - trots att det inte stod i min kaldender i år..
Midsommar har alltid varit en helig helg för mig - den enda helgen jag tillåts att dricka sprit - och på nått sätt har jag alltid försökt att ta igen den förlorade drycken den dagen.
Som om jag lidit av uttorkning!

I går ... Var för min del inte som vanligt - det innehöll ingenting av det vanliga.
Inge sprit, inge slagsmål(inkl mig alltså), inga övernattningar i mögelrika husvagnar eller dela tält med andra fyllskallar, eller låna bilar för ev övernattningar.
Det enda olagliga eller opassande jag stod för igår var att vara chaffis till en liiite överbelastad bil, åt ett gäng fyllskallar som trots att dom satt så trångt mordhotade varanndra och blev riktigt osams.
Ingen av oss andra blev nog riktigt oroliga av deras uppträdande, just för att det var så trångt.
Inga nackar skulle kunna brytas i den bilen - högst några hårstrån skulle kunna krökas...

Kom till årsunda där man träffa eller såg den ena stjärnan efter den andra...
Vi suckade mest och kände hur hela situationen var patetisk.
Vi tog en vända ut på bryggan och där ute tog våran kväll slut - väldigt fort och väldigt drastiskt!!
Helga stod som vanligt och oftast för Åsundadramatiken.
Ni som varit med Helga i Årsunda förr kan ju lägga ihop 1+1 och dra egna slutsatser.
Jag, Bine å Cicci mådde lite olustist av situationen och la benen på ryggen å pös iväg...
Hem till Gävle, friden å lugnet....

Suck

Nu är det bara resten kvar...

Jag blir inte riktigt klok på människor.
Hur är ni funtade? - är ni funtade överhuvudtaget?
Om man lever i ett förhållande som byggs på lögner, manipulation, grov svartsjuka och där man slår varanndra gula å blå,
där man brytit kontakten men alla eventuella hotbilder, dvs vänner och släkt - för att försöka uppnå lyckan-
och den stora gemensamen, kanske tom det enda gemensamma - är droger & tabletter
är det en bra grund att bygga ett förhållande på?


Det va riktigt najs att träffa dej igår , Bitch!!


Morgonkaffe


Erfarenhet är något fantastiskt. Den hjälper dig känna igen ett misstag när du begår det på nytt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0