Gävleborgssjukhus ¿

*Humf*

Nyss varit på barn kliniken me Mileja.
Inte riktigt nöjd me besöket, dom verkar bedriva gissningsvård :/
Jag påpekade vad jag trodde osv, men det avslog han direkt.... ¿

Läkarn: Har du astma?
Jag: Ja!
Läkarn: Allergi?
Jag: Ja, mot pälsdjur!
Läkarn: Jaha, då har ni inga djur hemma?!!!
Jag: Jo, både katt å hund!
Läkarn: Ok - då är hon pälsdjurallergisk!
Jag: GAH - DU KAN VELL FÖR FAN INTE BARA GISSA DEJ FRAM TILL VAD DET ÄR...
Om du misstänker en pälsdjursallergi måste ju en ordentlig utredning göras...
inga jävla gissniniglekar.

Trött jag blir... nu gick musten ur mig totalt!
Dom tog iallafall prov på Tösabiten, mot katt, hund å mjölk.
Tösa va så duktigt - hon mutades med ett bröst .. som jag ganska motvilligt gav henne då hennes tänder är inte att leka med...
Hon bet till ett par, tre gånger, jag SKREK AJH... hon titta upp och såg frågande ut...



Nu är det inge bra...
buuuuu!!


Jag känner mig ganska lugn faktiskt - jag tror inte det är djuren.
Men det får vell proverna visa så vi kan få gå vidare i utredningen.
Men det är ju skillnad, vad jag tror och vad läkarna tror...
Men ingen känner Tösa bättre än mig, synd bara att jag inte hade en läkarnutbildning i fickan..

....
Visst är jag nervös OM det skulle visa sig vara djuren... jag har ju valt att leva med min allergi och mina djur.
Men det är en stoooor skillnad på mig å Tösabiten !!

Hoppas hoppas jag inte får äta upp mina ord nu






Kommentarer
Postat av: Anneli

Men va FAN! Och jag som sa att de var bra där!! Men du, vi fick komma till BARN och de i sin tur skickade oss till hud.. men både BARN och HUD var bra, ni får be om en ny läkare :) säg att ni vet det finns bra läkare där :) kramar tösen

2009-02-13 @ 14:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0