Gårdagen

Go morron!
Lite gladare idag =)
Sitter här me morronkaffet å ska designa ett inlägg.

I förrgår så skrev ja ju om hennes utslag, hur fin hon blivit och att hon varit det i säkert 4-5dagar...
Men igår morse hade det blommat upp igen och värst i knäveckerna.
Ringde sjukvårdsrådgivningen och fick komma till Barn direkt!
Fick tre olika smörjningar, men vi tog bara ut två, förden tredje var en lösning..
Hur ska man kunna smörja ett barn med en vattninglösning?
Läkarn sa påengång att det där är böjveckseksem.
Men då e frågan -vad utlöser eksemen?
Fick några snabba svar på proverna vi tog förra veckan.. katt, hund och mjölk!
Hon reagerar svagt på nått av djuren, han kunna inte se vilket, och en svag reaktion på mjölk.
Han ville att hon ska vara mjölkfri i TVÅ VECKOR!
Dvs jag oxå!
Men i samma mening han säger att vi ska vara mjölkfri så säger han oxå - men jag tror inte det hjälper!
-Men prova!
Gah och GRRRRRR
Tröttsamt tröttsamt.
Tänker diskutera det med läkarn i mars istället.

Idag är utslagen borta igen....
Det kommer och går verkligen, men jag är intresserad av orsaken.



Igår hade vi finbesök av grannfolket..
Café å Salong de-Jonge
Massa snack å kaffe
Rakade tuppkam på en av sällskapet ...å jag blir såååå sugen att raka av mej mitt crap igen.
Det är ju så snyggt å enkelt me kamm...
Men men jag får vell praktisera penntroll ett tag till.


Nu: frukost till mitt folk!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0