VM i socker

Sockerchock VM pågick här igår.
Vi köpte massa godis och käkade massor...
Bine däckade i soffan kl 20, lagom till melodifestivalen, och vaknade inte först vid halv ett i natt igen.
Å toksvettades...
Sockerchock!
Jag vaknade oxå upp i natt å svetten sprutade och jag va såååå godis sugen.. lågt blodsocker!!
Kastade mig i godis skålen igen för att snabbt komma på fötter...
Å sen blev jag sjukt sugen på mackor, eller flingor (mitt i natten)... å som tur va så har vi faktiskt lite flingor i skafferiet...
Godiset å kolhydraterna bildar en ond cirkel.
Det skapar sug och beroende...
Men jag är mäkta stolt över oss då vårat sockerintag är numera minimalt..
och det skulle vara ännu mindre om Bine hade fått bestämma... =)
det kan nog vara jag som
tjatar å trökar efter goootttta
Men oftast blir jag besviken, trött och svullen..




Idag måste ja sätta mig och plugga lite...
Vad ska jag annars göra?
Gå med barnvagnen i snökaoset kanske???


Nu sover Tösa..
Ska förbereda lite mat till henne och oss.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0