Ett vanligt kaos i ett vanligt liv

Wow... Vi sov till 9:30 idag =)
Mileja fick blöjbyte å välling i morse då jag vanligtvis brukar gå upp, men jag pallade inte... vi somnade om...
Å älsklingen lekte sött med sina leksaker i sängen - där har hon bara tillgång till mjuka leksaker så hon vevar omkring med dom där..

Va ner på stan och kikade på bilar och träffade lite folk=)
Fick låna hörselkåpa av Cicci till Tösa för att skydda hennes små öron.
Träffade flera bekanta som oxå haft lyckan att bli föräldrar och vilken skillnad det blir på folk när man får barn.
Träffade en bekant från förr och Sandviken - han var så förändrad att jag nästan bara stod och gapa.
Han pratade och skröt om sin son som föddes i december 2008, hur hans liv förändras sen han blev pappa och man såg verkligen i hans ögon - han är lycklig!
Han pratade med Mileja och ställde frågor som jag aldrig trodde skulle komma ifrån honom... WoW.
Folk kan förändras... Och den här killen var faktiskt ett osäkert fall om han skulle förändras eller ej, men han har vuxit och värderar helt annorlunda....
Riktigt roligt att träffa å få prata med honom - på en riktig nivå å det har vi aldriiig kunna göra...

Väl hemma igen å krypit upp i soffan så somnade jag...
Trött nu för tiden ;)
Skulle ta Vilja på en godnattkiss ... (vi bor ju på 3e våningen...dvs hiss å trappor)
Kl är ca 23:30
Jag öppnar dörren, Vilja e kopplad ... Jag ser hur nånting typ slingrar/ålar/flyger sig fram från hissen mot våran dörr...
In i våran lägenhet...
Jag och Vilja är tvugna att hoppa åt sidan...
När grejjen väl är inne i våran mörka lägenhet ser jag att det är ju en katt...
Skriker på Bine som kommer springades från toaletten - naken...
Katten springer runt å Sanessa upptäcker ju denna inkräcktare, å sätter igång å jagar den...
den okända katten - sanessa - naken Bine = KAOS
Lyckas iallafall få katten ut i hallen å ut i trappuppgången igen... *pust*
Såg att katten sprang upp en våning - alltså högst upp...
Jag går ut me Vilja - ser till att ingen går ut genom porten, åker hissen upp å lämnar in Vilja å måste ju kolla till katten å kanske höra med grannar..
Går upp till våning 4a.. går hela vägen ner..letar överallt i alla vrår - ingen katt!!
Borta!!
Grubblar en del på den där katten  - hoppas den kom till rätta - får den var så liten å skygg så kommer den ut så kanske den aldrig kommer tillbaka igen...
Och jag började direkt tänka på - tänk om det hade hänt Cicci... hennes Otto äter ju sånna till frukost om han fick bestämma ..
Vilja blev faktiskt rädd för denna katt som ven omkring här i lägenheten..

Urch , många pärser med katter nu :/ men man kan inte rädda alla...

Söndag idag =)
Blir en lung dag... ut en sväng i det underbara vädret...

Skulle vilja skriva såååå mycket... men jag skippar det... Väljer att ta det med mina vänner istället ;)



Finns egentligen inga ord till vad jag känner...
Denna krabat förändrade mig, mitt liv och min situation totalt.
Från en förvirring till total lycka...
Kärlek!!
WoW...
Du är perfekt!

"Hon kommit som en gåva,en dröm en rosenknopp.
Ett nytt liv som vill lova oss ljus och framtidshopp.
Vi hoppas du ska smycka vår kära gamla jord
med kärlek och med lycka
med skratt och varma ord"

Kommentarer
Postat av: Cicci

Ha ha..Jag hade verkligen velat se detta kaos i går kväll!

2009-05-10 @ 14:16:22
Postat av: Becca

samma här :) Blogga människa,så man har nåt att göra:P

2009-05-12 @ 09:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0