McDonalds vid Alexanderplatsen i Berlin

Två svenska tjejer ~17 sitter på uteserveringen och diskuterar hur de ska undvika tiggare som kommer fram till borden.
Tjej 1: De frågar ju alltid om man förstår tyska eller engelska, så vi borde ju svara på ett annat språk.
Tjej 2: Ja! Vi svarar på franska.
Tjej 1: Men jag kan ju inte franska…
Tjej 2: Eller jag vet, ryska! Typ ba "Njet". Jag kan säga hej på ryska också.
De övar en stund på att säga hej och nej så det låter ryskt nog. Efter ett tag stannar tjej 1 upp.
Tjej 1: Eller så svarar vi bara på svenska…


Fan jag saknar att vara 17.... klassiska väl genomtänkta kommentarer...
Jag hade en samling av härliga citat...ska nog leta efter den, ligger vell hemma i nån burk...

Tex
Boström
"Om jag köper chips får jag ligga med er då?"
Jag
"Gå inte i mina latspår, fotmask!" översättning - Gå inte i mina fotspår, latmask!
På en gård norr om Årsunda när jag plöjde mig fram i meter höga snödrivor och en annan gled omkring bakom...

Jag har köpt en skiiiit fin digitalkamera...tänkte skulle börja lägga ut massa bilder.
Meeeen har ingen tid!!!
Buuuu... men det är torsdag idag... en dag till!!!

Hoppas Bigitta mår bättre idag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0