Ilandsproblem o karma

Jag och Helga löser dagligen olika ilandproblem.
Ofta åt andra oxå.
Dom som inte fattar att dom har eller är ett problem.
Men var inte orolig för att ni inte är medvetna om era problem.
Vi löser dom åt er.

En annan sak som är aktuell.
Karman.
Jag var överenns med min karma tills i natt.
Då sprack det. Väntar nu på verkan för mitt beteende.
Drabbar den som tål det!

Vi har tänkt göra en karma lista och gottgöra.
Det låter bra.
Men båda två har ju ett och annat skelett i garderoben och det är ju dumt att erkänna sig skyldig när man redan gått fri :)
Eller har jag fel?!
Vissa saker ska bara vara hemliga.
För allas bästa.

Visst kan man vell göra en light lista, tex
- skvätte vatten på en dam med rullator med bilen
- glömde betala tuggummit på maxi
- var inte sjuk den dagen i oktober

Den sanningsriktiga listan skulle likna lite mer
- förlåt för att jag hade sex med din pojkvän
- att jag ljög om vart jag var den ggr
- förlåt för att jag fick dig att tro nånting annat.
Tex

Men det känns fel att gräva i karman nu.
Nu när jag äntligen bara ligger på -1.
Jag tror dock att karman fortsätter straffa mig med hjänspöken, ångest och oro.
Dock hanterbart och väldigt medvetande om det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0